translate a language

zaterdag 24 december 2011

Zeegezicht

Olieverf
Hoi Blogbezoekers,
Naast mijn Stempel Blog ben ik dus nu begonnen met mijn Creativity Blog.
Dit schilderij heb ik eerder gemaakt met olieverf in de zeegroene tinten.
De natuur blijft me zo boeien en ik word daar vaak stil van.  Zo ook dit tafereel met de golven en de prachtige wolkenlucht. Dan jeuken mijn handen en wil ik dat vastleggen.
Als ik er naar dit zeegezicht kijk, blijft het me nog steeds boeien en ik hoop dat jullie dit ook zo kunnen en zullen voelen.

Hello Blog visitors,
Besides my Stamping Blog so now I have started my Creativity Blog.
This painting I made earlier in sea-green shades with oil.
nature continues to fascinate me so and I'm there often be silent. Similarly, the scene with the waves and the beautiful clouds. Then my hands itch and I want to capture it.
If I look a this seascape, it still fascinate me and I still hope you can and will feel so.

            groetjes Marja

26 opmerkingen:

  1. Ik dacht al, dat moet er toch ook eens van komen! Al die mooie kunstwerken....daar moeten toch meer mensen van genieten! En ja hoor hahahhaa supers, ben volger geworden. Hoop veel moois te zien, oud of nieuw hihihi. Deze ken ik en inderdaad heel erg mooi, het is alsof je aan de waterlijn staat en het water echt ziet bewegen, prachtige kleuren en je ziet steeds iets nieuws! Veel liefs en heel veel plezier met je nieuwe blog en blijf je trouw volgen en kan niet wachten op al het moois wat gaat volgen.

    Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje Marja, hier valt mijn mond van open...wat ontzettend mooi is dit.
    Je bent een ware kunstenares, zo knap dat alles levensecht lijkt, het lijkt wel een foto.
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marja, echt overweldigend mooi. Zonder overdrijven.
    Wat kun je dit ook goed!!!
    Wat vind ik het toch mooi, als mensen zoveel talent(en) hebben.
    Geniet ervan er doe er vooral veel mee.
    Succes.
    Lieve groeten op kerstavond.
    Gery

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marja

    Wat een prachtig schilderij, en natuurlijk ga ik je volgen

    groetjes Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Congratulations on your new blog, friend. What a talent you have, Marja...your oil painting is wonderful....so beautiful. Thank you for sharing your gorgeou art. I love it. I wanted to say a personal Merry Christmas to you. I love reading your comments and appreciate your visits. I saw your sister's pergamano and it is lovely. I have not seen any pergamano art for such a long time. It was so nice seeing her piece. I have worked on pergamano in the past and have all things needed to create it but there are so many things to create that I haven't even thought about it for a long time. I hope your Christmas is wonderful. Ours is going to be quiet this year. Be well, hugs, Gayle.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, Marja, your painting is so beautiful. I like the idea of having 2 blogs. In fact, I have a blog for challenges and another one for painting and other things I might want to show. I also participate in Paint Party Friday and exhibit what I've been painting during the week. This has helped me get back into painting. I also had set that aside to do crafts.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. What a beautiful seascape,fabulous how you pianted the light shining on the water. It looks so true, I'm fascinated! I know it before, you are very talented Marja:-)
    Lieve Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wow marja wat ben jij veelzijdig.
    prachtig geschilderd en een mooi zeeaangezicht.
    fijne dagen.

    groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. That´s a wonderful paintig !
    I´m looking forward to see your paintings here Marja!
    Great intention !
    I want to do also more painting next year.. but I was´nt activ in painting ever...
    I have to lear all about..
    If you can give me some tips how to learn by my self please tell me..I´m looking expecially for watercolor and acrylic techniques!

    Have a very merry christmas time !
    I am grateful to have met you on Blogworld!

    xxx Susi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hello! My first visit, will visit you again. Seriously, I thoroughly enjoyed your posts. Congrats for your work. If you wish to follow back that would be great I'm at http://nelsonsouzza.blogspot.com
    Thanks for sharing!
    Merry Christmas!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Stunning painting, Marja, you have certainly captured the pounding of the waves to perfection, I can almost hear them!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wow, Marja - you are SO talented. This is wonderful - absolutely amazing!

    The stamp you asked about on my blog is from Beeswax - http://www.beeswaxrubberstamps.com/ - thanks for your lovely comment. Cath x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Congrats on your new blog. Your painting is breathtaking.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Marja, een woord....prachtig! Hele fijne dagen en tot gauw, liefs Mirandax

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig Marja! En de afbeelding bovenaan je blog is ook prachtig. Wow. Fijn dat je hier een tweede blog voor hebt opgezet, ik meld me aan als volger! groetjes van Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ciao Marja. Grazie per aver visitato il mio blog, trovo i tuoi lavori stupendi; complimenti, sei veramente brava. Spero di vedere presto altre tue opere. Buone Feste.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieb Marja,

    ein ganz wunderbares Bild, es wirkt sehr realistisch, wie die See wirlich ist. Bravo

    GlG Meggi

    BeantwoordenVerwijderen
  18. WOW this is stunning Marja, you are a very talented lady. I shall look forward to visiting this blog as well as you other one.

    Sue x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow Marja ! You are an artist, I thought so by the very artistic style of your cards... this painting is gorgeous ! what a talent you have ! Happy New Year

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja, ik voel dat ook zo.Geweldig, wat mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Geweldig Marja...vooral de golven waar het licht mee speelt!

    groetjes, Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. This is beautiful! The light is just wonderful! Look foward to seeing more! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Very beautiful light Marja!
    You've got it!
    Bravo!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. GEWELDIG!!!! Dus hier krijgen we een heel andere Marja te zien.

    BeantwoordenVerwijderen