translate a language

woensdag 15 februari 2012

Studie / Study

In tegenstelling tot veel van mijn eerder gemaakte schilderijen heb ik geprobeerd niet figuratief en strak te schilderen maar meer losser werk te maken. Had geen voorbeeld, alleen een wit vel papier.  Ik noem het knoeien en stoeien met de verf en zie het als een studie. Proberen is het motto. En dit is mijn eerste resultaat.  Acrylverf met penseel en mes opgebracht. Wat het voorstelt laat ik aan een ieder zelf over.
Vond het moeilijk, maar wel leuk om te doen. Er zullen er zeker meer volgen.


Unlike many of my earlier paintings, I tried not to paint figurative and tiht but more loose  work to do. Had no example, only a white sheet of paper. I call it messing and playing around with paint and see it as a study. Trying is the motto. And this is my first result.
Acrylic paint applied with brush and knife. What is suggests I leave it to each himself.
Found it difficult, but fun to do. More will follow for sure.


Marja

17 opmerkingen:

  1. Ik zie figuren in het licht, het voelt erg spiritueel aan. Erg mooi, Marja! Stoei maar lekker verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaafffff!!!!! Een echte MARJA!!! Te gek, mooie kleuren en wat ik hierbij voel laat ik je nog wel eens weten hihihiihi.

    Liefs Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat werkt zo fijn. Zonder nadenken, gewoon doen. En dan wegzetten en er naar kijken. Dan zie je steeds meer. En dan komt het helemaal vanuit jezelf. Ik vind het een warm, bemoedigend, spiritueel schilderij. Erg mooi. Groetjes, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Marja, Your painting is wonderful. I don't know how to paint (at least not well) but I've always loved acrylics for the texture. I love the warm colours in this art. I see a family close to the sun.... best regards, Shirley

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I like this Marja, very suggestive and full of freedom in the approach. I see a mass of people discovering the light, beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi, ontroerend Marja! Wat ik zie zijn 4 mensen die zich naar het Licht richten.......lieve groet Mirandax

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I like this technique, solid colors and thick, with human figures mentioned in warm colors.
    Continue with this line!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Marja, beautiful work indeed! I really admire your attempt to create art work using different techniques and materials, without starting with a definite subject. To me, this work looks very interesting, both in terms of composition and colors. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Excellent work, Marja - love this so much. Yo obviously work well with a knife!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh Marja, this is beautiful! You know how much I love thick layers of paint and the lovely textures they bring. That, plus the warm colors... and the story that I see - it all makes my heart sing! I think that it is always difficult when we push ourselves out of the comfort zone, but so rewarding at the same time. I'm so glad you did it! xo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als ik zo kon knoeien en stoeien met verf, zoals jij het noemt, zou ik mn handen dichtknijpen hoor :)
    Ik vind het echt heel mooi gedaan!!
    Juist omdat de afbeelding niet heel duidelijk is, maakt het dit schilderwerk heel mysterieus.
    Ook de kleurencombi is schitterend (as always).
    Groetjes Gery

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow how different from what we've seen from you before. I love it, the colours are so warm. I get a family feeling from this.

    Sue x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi werk , Marja, heel warm van kleur, de zon straalt dan ook op de figuren, heel mooi!!!

    Groetjes

    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En dat noem jij "knoeien en stoeien" met verf??? WAANZINNIG mooi vind ik dit!!! Heel mooie warme kleuren, prachtige figuren, in het licht, het zonlicht, gezichten naar de zon, positief, verbondenheid, saamhorigheid, geborgenheid,rust ..... zo kan ik nog wel even doorgaan hoor.
    Als daar deze kunstwerken uit voortkomen, wil je dan alsjeblieft vooral lekker doorgaan met stoeien en knoeien en uitproberen?!
    Héél erg mooi Marja!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Licht dat voelbaar binnenkomt
    Licht dat oneindig verwarmt
    Licht dat verdriet verstomt
    Licht dat veilig omarmt

    Groetjes, Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I like very much this one Marja!
    Bravo! :)

    BeantwoordenVerwijderen