translate a language

dinsdag 23 oktober 2012

My First lady

canvas board 30 x 40 cm
Op vele blogs zie ik regelmatige zulke fantastische portretten geschilderd en getekend. En dan begint het zo te kriebelen. kan ik dit ook? En de meesten hebben zo'n eigen stijl en dat bewonder ik zeer, o.a. Denthe, zij maakt zulke mooie dingen, de moeite waard om even bij haar te kijken. Oké dus gaan zitten en gaan proberen. Vandaar de titel van dit bericht, mijn eerste Dame / my first Lady. Gemaakt op canvas board en met acrylverf. Het zal nog veel oefenen worden maar ik hoop toch gauw weer met een nieuwe creatie te komen.
Het was in ieder geval weer heerlijk om te maken, al was het niet makkelijk.


On many blogs I see such fantastic regular portraits painted and drawn. And then it starts to itch. I can do this? And most have a different style and that I admire, also Denthe, she makes such beautiful things, worth just looking at her. Okay so sit down and try. Hence the title of this post, my first Lady. taken on canvas board with acrylic paint. It will take a lot of practice  but I hope to come soon again with a new creation.
It was certainly delicious again to make, though it was not easy.
                         creatieve groet  Marja

29 opmerkingen:

  1. Mooi Marja, sprekende ogen en mooie kleuren combi's. Gaaf als je zo kunt tekenen.
    Groetjes Fieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! ik zou willen dat ik dit kon,haha.
    maar grappig dat je Denthe in de schijnwerpers zet, ik heb haar blog gisteren ontdekt. Fijne avond verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou...dit kan jij ook hóór, prachtig!! Ik vind je first lady super, je achtergrond is ook erg mooi ben benieuwd naar de rest. Nu ff een kijkje bij Denthe nemen want je maakt me wel nieuwsgierig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een PRACHTIGE lady zeg, heel mooi gemaakt!
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. She is beautiful! First or not- she is wonderfully beautiful!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor een eerste keer een prachtige first lady, ziet er heel mooi uit, ik vind het haar vooral erg mooi en de ogen, toppie!

    groetjes
    Folkje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauw, wat knap, ik doe het je niet na, heel mooi en goed gelukt en dat voor een eerste keer.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou zeg, jij kunt dit. Wat zeg ik jij kon dit allang. Het is ge-wel-dig!! En ik zou een hele serie maken, want je hebt ook echt een eigen stijl. Super MOOI!! En inspirerend ook. Groetjes, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh Marja she is wonderful ! I love her. This is a style of painting that I admire very much !!! Warm Greetings and a hug, Shirleyx ps. looking forward to more :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een geweldige First Lady, Marja...en óf jij dit kunt, als geen ander zelfs. Wat een mooie stijl, lijnenspel, kleuren, uitdrukking van het gezicht!!! Je mag heel trots zijn op deze prachtige First Lady...je bent gewoon een kanjer! (of mogen de anderen dat niet weten? :-)))

    Lieve groetjes, Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, you did a beautiful portrait Marja, you can be very proud of her, she doesn't look like she is your first lady, but as if you have done many before her :-) Well done ! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi portret, past inderdaad helemaal tussen al die 'whimsical' portretten die je overal tegenkomt. Erg leuk gedaan, ben benieuwd naar je volgende creaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. WOW! Schitterend! en dat voor een eerste, ik heb veel langer moeten oefenen....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi Marja, she's beautiful! I think you are so skilled that you can paint what you like.....and the results will be always wonderful. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow Marja, mooi hoor! Ik zou echt niet denken dat dit de eerste keer is dat je een portret doet, het lijkt alsof je het al veel vaker gedaan hebt. Je hebt je eigen stijl en de kleurencombinaties zijn altijd perfect. Zo leuk dat je naar mij gelinkt hebt! Bedankt, ik voel me vereerd ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat is hij of liever gezegd zij prachtig Marja.
    En dat voor de eerste keer.
    Hoe mooi zullen ze dan wel niet worden als je nog verder hebt geoefend.
    Volgens mij kunnen ze niet mooier worden

    Klasse hoor.

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Liebe Marja,
    das ist wunderschön geworden!! Und ich freue mich schon jetzt auf weitere Gesichter von dir!!

    Liebste Grüße Beate

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beautiful, Marja, she has such personality!
    Heather

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Marja:) Ik zou haast zeggen: daar is ze weer. Dit gezichtje is volgens mij jou handelsmerk. Zo gaaf en die mooie grote ogen. Heel mooi! Niet bij anderen afkijken, je kunt zelf zo veel!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lovely lady painting. I also love your blog header !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. A wonderful lady, so great and she should definitely be the first of many! Wonderful trace x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. She's fantastic! I would never know this is your first. The eyes and hair are so pulling me in... I love the expression on her face. Wonderful painting!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh Marja... she is beautiful... I love her sweet face... and her fabulous hair... portrait drawing and painting is soooo much fun... can't wait to see more...

    Jenny ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Helemaal geweldig....altijd een lust voor onze oogjes bij jou;o)
    En je boterhammetjes waren ook zo *lekker* hi,hi,

    Warme groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Marja - she is just beautiful + I really like your back ground. I am glad you listened to your 'itch'! Cheers,
    Kirstin x

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Schitterend. Dit is kunst. Zó mooi hoe je gewerkt hebt met acrylverf, het lijkt bijna potlood. Echt heel erg knap. En super mooi en ontzettend inspirerend denk ik voor mensen die met acrylverf schilderijen maken, wat een mooi zacht effect!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Schitterend geheel en prachtig gezicht Marja!!

    BeantwoordenVerwijderen